Stránky

sobota 2. května 2020

Sen


Upřímně, když jsem před několika týdny uvažoval, zda založit projekt Střecha, pořád mi zněla v hlavě slova:

I Have a Dream.

(Martin Luther King)

Mám sen o webu, která by byl první vstupní branou pro každého, kdo hledá pomocnou ruku v oblasti duševního zdraví. Od prevence až po nasměrování na místa, kde najde řešení i náročných situací.

Mám sen o webu, který tu bude pro všechny. Pro ty, kdo s něčím zápasí i pro jejich blízké.

Mám sen o webu, zaměřeným na člověka, na jeho potřeby, ne v první řadě na nabídku nějaké péče. O webu, který bude pomáhat lidem v orientaci v komplexním a složitém světě duševního zdraví.

Mám sen o webu, který by nebyl jen jedním z mnoha, ale byl by webem vstupním, sjednocujícím.

Mám sen o webu, který by byl inspirací. Který by vedl k spojování lidí, projektů i organizací…

Co se snem, který nikdo nerealizuje?

Hledal jsem, jestli někdo něco takového nedělá. Hledal jsem v Česku, na Slovensku, hledal jsem v Německu, Finsku, Chorvatsku, Řecku. Nic.

Za měsíc a půl, kdy jsem na projektu trávil i o víkendu třeba 14 hodin denně, jsem se ku svému nemalému překvapení setkal i s postoji lidí, kteří jakoby se našeho projektu báli. Brali jej jako ohrožení jejich vlastních snah v různých projektech či organizacích. Je to škoda. Protože to tak vůbec není.

Setkal jsem se i s lidmi, kteří v projektu viděli jen samé ale. Jasně, nebude to jednoduché, není to vůbec malá věc. Ale velké věci začínají velkými sny. Když to vzdáme hned v počátku, nikam to neposuneme.

Abyste pochopili, já nejsem vůbec člověk, co je rád v popředí. Naopak. A nemám na tomto projektu ani komerční zájem. Nepracuji v oblasti duševního zdraví. Nejradši jsem neviděn neslyšen a jen pozoruji. Ale chci, aby věci lépe fungovaly. A věřím, že správné informace mohou i zachraňovat životy, přinejmenším jejich kvalitu.

Tak jsem si řekl, že někdo prostě tu vlajku musí sebrat ze země a postavit se s ní dopředu. I když se mu nechce. Jestli se najde někdo jiný, moc rád mu štafetu předám. Ale dosud se nenašel.

Když jsem s projektem začínal, netušil jsem, že je tato oblast natolik různorodá a nejednotná. U nás i na evropské úrovni jsem se setkal s tím, že už více lidí takový portál chtělo v minulosti vytvořit, ale stále nic takového jako Střecha nevidím. Podle mě je to velká škoda.

Ale když to nezvládli jiní, neznamená to, že to nemůžeme zvládnout my. Přidáte se? Na druhou stranu…

Nemohu vám slíbit nic než krev, dřinu, slzy a pot. (Winston Churchill)

Žádné komentáře:

Oblíbené příspěvky